Recent News

جدال سخت

۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

روز میز ، یک ظرف بود 
توی ظرف ، یک مقدار پودر باقی مانده از نان باگت 
و ظرف ، آرووم و بی صدا روی میز برای خودش نشسته بود 
کنار میز ، من بودم ، منی که دستم یک کتاب بود و داشتم برای خودم مثلا کتاب میخوندم 
روی زمین ، اول هیچ چیز نبود بجز یه سوراخ کوچولوی کوچولو اون ته 
یه کم که گذشت ، یه صفی از یه عالم موجود ریز سرباز ( همون مورچه سیاه ها که وقتی دلم برات تنگ میشه میگم دلم برات قد اونا شده ! ) روی زمین به راه افتاد 
یه سری مورچه که اول خنگ به نظر میرسن ، اما وقتی دقت کنی میبینی خیلی از بعضی آدمهایی که صدها برابر اونا فقط اندازه ی مغزشونه باهوش ترن ! 
دو سه تاشون به زحمت یه عالم راه رو تا پایه ی میز پیاده روی کردن و اومدن و اومدن و اومدن ... تا رسیدن دم ظرف
مورچه ها اول دور هم جمع شدن و یه کم مشورت کردن ، بعد هر کدوم از یه طرف ظرف شروع کرد به کوه نوردی 
یکی شون اول شد ! ، فاتح یکی از خرده های نقطه مانند نان 
خرده نان رو گذاشت رو کولشو یه نگاه به سر پایینی کرد ... حالا وقت برگشت بود
دیگه بماند قصه ی تراژدی جدال سخت مورچه برای بازگشت به خونه و دانه ای که هی از حملش خسته میشد و یه کم استراحت می ایستاد تا استراحت کنه و باز راه درازی که انگار نمیخواست تموم بشه 
... 
تو همه ی این مدت ، فقط دلم می خواست یه لحظه مورچه ها حرفمو می فهمیدن و بهشون میگفتم بابا توروخدا این همه زحمت نکشین !! ، بذارین من خودم یه نون درسته رو کنار لونتون خورد می کنم بیایید بردارید ببرید تو ! 
یه کم که فکر کردم ، احساس کردم حتی اگه مورچه ها حرفمم می فهمیدن ، قبولش نمی کردن ... اونها با این عادت به دنیا اومدن ، بزرگ شدن و زندگی کردن ... و زندگی بی تلاش براشون بی معنیه 
بازم به مورچه ها که به یه چیز مفید عادت کردن ، ما آدم ها چی بگیم که به عادت کردن هم عادت کردیم  !

...


3 نظرات:

Pourya7 گفت...

سلام پوریام.پس چرا صفحه ی وبت سیاهه و نوشته هات خاکستری رنگ؟؟خیلی سخته خوندنش ولی من خوندم.تورو خدا یه کاریش بکن.
بازم مثل همیشه دنبال سوژه یخوبی بودی!
توی یک کتاب روانشناسی خوندم که میگفت ابتدا ما عادتها را میسازیم و سپس عادتها ما را میسازند!!
فکر کنم بشه به موضوع تو ربطش داد ولی سعی کنیم ابتدا عادت مفید بسازیم که بعد عدت،مارو مفید بسازه!!

Pourya7 گفت...

موفق باشی

M I L A D گفت...

من نظر داده بودماااا.
جدی میگم!!
خیلی موحودات هستن که سخت کو ش و خوش فکر هستن ولی خوب چون انسان آگاهانه کار میکنه شاید خودش دست به کارهایی بزنه که درست نیست.
شاید نخواد تلاشی بکنه
شاید
شاید
...
و مردم دنبال چیزی هستند که دوست دارن نه چیزی که نیاز دارن!!!
این مشکل اصلیه!!!
که ما امروز واسه ی بدست آوردن چیزی تلاش میکنیم و چیز مهمی رو در زندگیمون تغییر نمیده!!

هرگونه نسخه برداری تنها با اطلاع به نویسنده مجاز میباشد. با پشتیبانی Blogger.