Recent News

چای کیسه ای !

۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

جهان ، پر از رمز و راز است

هر کس در گوشه ای از این کره ی زیبای گرد ، رازی کشف می کند

و هر کس به تعداد رازهای کشف شده اش لبخندهای مختلف دارد

و من ، همواره در این فکر که کجا را می توان خوب نگاه کرد و رازی نیافت؟

عمق راز جهان می تواند در چشمان تو باشد

عمق راز جهان می تواند در تعداد تپش های قلبم و ساز نفس هایم باشد

عمق راز جهان می تواند در نوای باران باشد

...

و چه زیباست که می دانم تا هرگاه قلم بنویسد میتوانم "عمق راز جهان" نام ببرم

و امروز ، یکی از همین عمق رازهای جهان در یک چیز عجیب بود : چای کیسه ای !

همه ی ما انسان ها شبیه چای کیسه ای هستیم

میدانستی !؟

همه یک محافظ ظاهری و یک صورت داریم

اما معنایمان ، بویمان از آن است که درونمان نهفته است

یکی شبیه چای کیسه ای میوه ای است با طعم سیب سرخ

دیگری کمی ترش تر است ، و صورتی تر ، مثل آلبالو

و یکی ، مثل چای سیاه و ادویه پر رمز

پر از طعم های ناشناخته و زیبا

که ترکیبشان می شود سمفونی روحش

فقط ... باید مراقب بود

چای کیسه ای هم باید خوب دم بکشد ، باید اول خوب حسش کنی ، باید دوستش داشته باشی تا طعم واقعی خود را به تو نشان دهد

آه که چقدر حرف ها میتوان زد راجع به چای

چقدر رازدار است این کلمه ی نجیب !

ترکیب حروفش ، مثل خودش محجوب و بی ریا است

و چه زیباست که ذات هر آنچه انسان را می توان بدان تشبیه کرد پاک و پر معنا است

...



-------------------------------------------------------------

پی نوشت :

ترکیب چای ادویه عبارتست از زنجبیل ، هل ، دارچین ،میخک ، شکر قهوه ای ، چای سیاه و سفید

طعمی که باید هر جرعه را لمس کرد

...

6 نظرات:

M I L A D گفت...

چقدر قشنگ...
خوب آره. هرکسی رنگ و یه نوع چایی هست.
من خودم رو نمیدونم ولی فکر میکنم یه چایی معمولی با طعم یک ادویه ی عجیب.
که باید حسابی دم بکشه تا بوش بیرون بیاد.
تا بشه فهمیدش.
همون اول احساس میکنه یه چایی معمولی داری که رنگ قاطیش شده.
بعد که حسابی دم کشید... میتونی بوش رو حس کنی!!!
کسی حال نداره واسه چای کیسه ای صبر کنه برای همین خیلی کم بوش رو میفهمه!!!
تو فکر کنم مزه ی چایی لیمو باشی.
یه حسی بهت دست میده ولی دوستش داری...
من سیستم حسابی به هم ریخته فونت های فارسی رو عجیب غریب نشون میداد. واسه همین دیر شد بیام اینورااا.

شاعرشنیدنی ست گفت...

خوب تخیلی داری! چای کیسه ای شبیه آدمه یا آدم شبیه چای کیسه ایه؟
چه فرقی می کنه معمولا جفتشون دم نمی کشن!!!!!

آدم مریخی..!! گفت...

سلام..خوبین..من زیاد چای می خورم ..امازیاد فکر اینجوری و این نوع مقایسه رو نکرده بودم...حالا دیگه نباید چای بخورم!!!! آخه من از هر چیزی که عمیقه می ترسم!!عمق راز جهان در جای ایست که ایستاده ایم ...برای من اینجا ، برای تو آنجا و برای ....!!
اما قشنگ گفتی ...

آدم مریخی..!! گفت...

رایستی به این خار بلاگفا را انتخاب کردم که جمهوری اسلامی با بیشترین هزینه باید فیلترش کنه ..چون داخلی یه و به راحتی فیلتر نمی شه ...تازه بلاگر و ... خیلی بهترن اما اگه تقی به توقی بخوره زود فیلترش می کنند ..یکی دلیل دیگه هم این بود که طراحی و نوشتن تو بلاگر فکر کنم خیلی سخت تر و حوصله بخواهد ... من هم که بی حوصله!!!
اما باز ممنون از لطفت دوست عزیز...
راستی جدا بدون تعارف بگو اسم وبلاگ خوب است یا نه..؟ باز هم ممنون...

دل نویس گفت...

سلام
همیشه بعد از خوندن پستهاتون یاد این جمله میفتم که البته شاید جمله بندیش رو اشتباه نوشته باشم چون عبارت درستش توی ذهنم نیست:
سعی کن عظمت در نگاه تو باشد نه در چیزی که به آن می نگری.
نگاهتون به جزئیات و تشبیهاتون خیلی عالیه. واقعا آدم میتونه از ساده ترین چیزهایی که در پیرامونش هست بزرگترین درسهای زندگی رو بگیره منتها اگه بتونه نگاهشو یا زاویه دیدشو عوض کنه!!!

M I L A D گفت...

زیاد از حد تنبل شدم. دارم روبه راهش میکنم.

گفتی چرا گفتم چای لیمویی
لیمو ترشه
هرکسی دوست نداره
و اگه هم کسی دوست داشته باشه عاشقشه
معمولا عادت نمیاره
ولی علاقه رو میاره
یه جورایی دلت میخواد طعمش رو دم دست داشته باشی و بچشی.
نمیشه بمونه. باید زود خوردش.
موندنش تلخ میشه. بد مزه میشه. باید خوب ازش مراقبت کرد. به تنهایی خوبه ولی اگه با چیزهای خوشمزه ی دیگه قاطیش کنی ممکنه کلا مزه ی اصلیش رو از دست بده.
تنها لذیذه
و خوش میزه
و دلچسب.
بدون هیچ چاشنی و طعم دیگه ای . حتی شرینی!!!!
نمیدونم تو از این حرفام چی برداشت میکنی ولی برداشت خوب بکن!
;)

هرگونه نسخه برداری تنها با اطلاع به نویسنده مجاز میباشد. با پشتیبانی Blogger.