Recent News

يک خبر ؛ يک تسليت....

۱۳۸۴ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

سلام به همه ی دوستان عزيز


حتما در مورد تصادف روز يکشنبه در ژابن خبر دارين....منم ديدم اخه بابا زشته ديگه ما ۷۰ تا از همشهريهامون دار فانی را وداع گفتند بعد ما هيچ چی در موردش ننويسيم!


اين تصادف بدترين حادثه در طی ۴۰ سال گذشته در ژابن گزارش شده و اين در حاليه که سيستم حمل و نقل ريلی در کشور ژابن که روزانه نزديک ۶۰ ميليون نفر از ان استفاده ميکنند يکی از امن ترين راه اهن های جهان شناخته ميشود.



اين حادثه در ساعت ۹:۲۰ صبح در شهر اوزاکا در ۴۰۰ کيلومتری توکيو رخ داد....


حالا اين وسط من در عجبم اون ساختمونه چرا هيچ چيش نشده ؟!


نجات يافته گان گفته اند که قطار از برنامه روزانه خود عقب مانده بود و با سرعتی بيش از حد حرکت ميکرد و تکان های غير عادی داشت.



خلاصه نتايجی که ما از اين حادثه ميگيريم :


۱- حادثه خبر نميکنه ( حتی شما دوست عزيز !)


۲-هميشه واگن اخر هر ترن يا قطاری رو سوار شيد!


۳-اگر قطاری تاخير داشت به هيچ عنوان سوارش نشيم !( البته در وطن خودمون که تاخير يه امر کاملا عادی محسوب ميشه ؛ بنابر اين نتيجه سوم برای ايرانيان داخل کشور توصيه نميشود !‌)


***حالا همه ی اينا به کنار من هنوز تو نخ اون ساختمونم !

29 نظرات:

sara گفت...

salam jigari  sakhtemona  zede  zelzelas  hamash  ahane  khob  hichish  nemishe  dige  badam  inke  chizi  nist  kheyli  ziyad  bashe  ye  tekon  khorde  migam  soratesh  ham  ziyad  bode  ham  dota  mashin  miyan  jelosh  bad  mikhore  be  ona  bad  hichi  dige  nake  jeloshonam  hamchini  gerde  bad  natoneste  mashinaro  ba  khodesh  bebarebad  kholase  koli  adam  fotkrde  tasliyat  arz  mikonam  be hamshhriya

eli گفت...

سلام/خيلی ممنون که تو وبلاگت حوادث را هم ميگی....راستی از نتيجه گيريهاتم ممنون خيلی با مزه بود:)
خيلی گلی ....فعلا بای......

سپیده گفت...

سلام خوبی ببين واگن اولی کی اون زير مونده سوار اولی نمیشيم/سومی هم از عقب میزنند بهش/
میمونه وسطی که هیچ چیزش نمیشه :دی
واگن اولی هم تو پارکينگ اون ساخت مون خوابيده و هنوز خبری از راننده نيست......(افف می)
من ایران هنوز سوار قطار نشدم....سوار هم نميشم امنيت نداره....:پی شاد باشي

mitra گفت...

سلام!خوبی عزيز؟مرسی از اينکه به من سر زدی؟ خيلی هم متن خبرييه خوبی تهيه کرده بودی!افرين بر تو که به فکر همه انسانها هستی!
شاد و سرافراز و سربلند باشی!
قربانت
خاله ميترا

sara گفت...

salam  sepideh  khanom  male  iran az  lahaze  imeni  amniyat  dare  az  ye  lahaz  dige  nadare  faghat  bayad  toye  vagone  khanoma  bashi  age  vagone  khanom  ha &aghayoon  bashe  khatararte  ziyadi  tahdidet  mikone  ba  ye  kamamam  masaln  10  min  takhir   hast  lool

MITSUBISHI EVO 8 گفت...

سلام ....از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدیم.....به شما و همشهریاتون تسلیت می گم.....راستی وطن خودمون ایران است یا ژاپن؟؟؟؟؟؟؟...........

binam گفت...

سلام مهربون ... اميدوارم حالت خوب باشه ... اولين باری هست که دارم به وبلاگت می يام و خيلی خوشحالم که با وبلاگت اشنا شدم ... اين حادثه رو هم نشنيدم اخه من اخبار کم می بينم ... ببينم هنوز تو نخ اون ساختمونه هستم (چشمک) به روز هستم خوشحال می شم يه سری به من هم بزنی ... منتظر حضور گرمت هستم ... بارانی باشی

sara گفت...

salam  mahdiyeh  khanom  man  midonam  in  soal  ham  htman  bare  shoma  pish  omade  aghaye  a;li  reza  vaghan  man  mondam  shoam  mote  vajeh  nashodi  in  kahbar  male  keye  va  male  kodom  keshvare  man  vaghan  lezat  mibaram  az  in  etelaate  daghigh  rasti  noghte  chinam  tamom  shod  badi  kamarband  ha  ra  bebandid  hast

salar گفت...

با سلام خدمت شما . واقعا حادثه دلخراشی ست. راستی واقعا دم اين عشق ماشين عز يز گرم. عمو جان اگه اين اتفاق تو ايران افتاده بود ۷۳ تا کشه داشت . نه عزيز جان اگه يادت نمی ياد اشکالی نداره ولی در حادثه قطار نيشا بور  فقط ۵۰۰ نفر کشه شد ند .............
اره عزيز جان اين طوری يادت نرفته که بهت گفتم به اطرافت دقيق تر نگاه کن........

جواد گفت...

با سلام
خسته نباشيد اميدوارم كه خوب و خوش بوده و باشي.
از حادثه اي كه رخ داده متاسفم اميدوارم كه خداوند مردگان را رحمت نمايد و به ما زندگان عزت داده تا سربلند زندگي نمائيم.
ممنون و متشكر از لطف تان
پيروز باشي

مهديه گفت...

سلام....وای اقای ميتسوبيشی يعنی من اينقدر بد نوشتم که شما متوجه نشدين که تصادف کجا بوده ؛ يا منظور من از وطن چی بوده ؟؟؟!!!!!.......:(

binam گفت...

درساتو خوب خوندی درست گفتی واسه لينکم خوشحال ميشم

mitra گفت...

سلام!حالت خوبه عزيز؟تشکر لازم نيست من هميشه به وبلاگ خواهرزاده های گلم سر ميزنم!شرمنده نکن!
کار زيادی انجام نيميدم!
به من هم سری بزنی خيلی از قبل خوشحالتر ميشم!
شاد و سرافراز باشی!
قربانت !
دوستدار همه ی شما !
خاله ميترا!

salar گفت...

عجب ساختمون محکمی بود. بغیر از طبقه اول که پارکینگ بوده و قطار وارد اون شده بقیه ساختمون آخ هم نگفته. وقتی با یکی از ساکنین اونجا صحبت کردن گفت ضربه خیلی شدید بود مثل یک زلزله 2-3 ریشتری ساختمون رو لرزوند!

دریا گفت...

سلام مهدیه عزیز وبلاگ قشنگی داری و جالب هم می نویسی .ممنون که به من سر زدی!موفق باشی

هيربد گفت...

سلام. من همونم که تاريخ تولدش ۲۳ فروردين از نوع شصت و پنجيش((چشمک)). ببينم ژاپن زندگی می کنی؟! آخه آی ديت يه جي پي داره!

AFSOONGAR گفت...

salam.man shenidam ke goftan bayad oon sakhtemoonaro takhlie konan,chon be sotoonash asibe jeddi reside va ba ye zelzele momkene berize!!!!!

RED MAZDA RX8 گفت...

سلام.....بابا شما دیگه چرا....؟شما اول می گید 70 تا از همشهریامون دار فانی را وداع گفتند....یعنی شما ژاپنی هستید!!!!!!!....بعد هم در نتایج ذکر می کنید که در وطن خودمون تاخیر یه امر عادیه!!!!......امیدوارم که سارا خانم و اقا سالار نیز متوجه منظورم شده باشند.....ممنون....

Amir گفت...

سلام  دستت درد نکنه که همکاري کردي

بازهم بکن...

اي ول ي سري به ما بزن

موفق باشي!!!

منتظرم...

binam گفت...

سلام مهديه عزيز .. اميدوارم حالت خوب باشه ... مرسی از اينکه لينکو تو وبلاگت گذاشتی من هم لينک زيباتو تو وبلاگم گذاشتم يه سر بزن ببين ... و خوشحالم از اينکه با وبلاگت اشنا شدم ... شاد کام باشی

sara گفت...

salam  migam  akhe  az  gofte  haton  man  hes  kardam  looool

! mazda familia گفت...

salam.......bikhial .....dooooosti hamishe behtarin chize?na?age bad migam begid bad migam??????????mamnoon bye

SaIdEh گفت...

سلام ... واقعآ دلم نيومد چيزی نگم و برم ... از اطلاعاتی که دادی ممنون چون من يه چيز مختصر شنيده بودم... اميدوارم موفق باشی ...بابای

ساحل گفت...

مهديه جان سلام...بله من هم خيلي متآثر شدم...در ضمن  منم به روزم ....بيا پيشم...شاد باشي دوست من

maryam گفت...

سلام خانومی.منم متاسف شدم.ولی از ديدن ساختمونه تعجب نکردم اگر در اونجا غير از اين بود تعجب داشت.پيش منم بيا منتظرتم

صحرا گفت...

نه .. دلم نمی آد! :) سلام .. !! :)

زاغه نشين گفت...

سلام. ببخش که اين چند وقت نرسيدم بهت سر بزنم. منم آپ کردم.بيای پيشم خوشحال ميشم

mostafa گفت...

وبلاگ جالبی داری خوشحال ميشم با هم تبادل لينک کنيم منتظر جوابت هستم

shaghayegh گفت...

bazam  salam  man  fekr  mikonam   ye  mah  ya  2 mahi  mishe  az  in  tasadof  goshashte  am   halake oomadam  goftam  ye  tasliati  begamo  beram  ok  felan  bye

هرگونه نسخه برداری تنها با اطلاع به نویسنده مجاز میباشد. با پشتیبانی Blogger.