Recent News

سوال ؟!

۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

اگه شما جای من بودین و بهتون میگفتن یکی از مطلبای وبلاگتو بفرست برای چاپ ، کدوم مطلبو انتخاب میکردین ؟


میدونم سوال سختی پرسیدم چون لازمه پاسخش یه نگاهی کلی به ارشیومه ، اما با پاسختون خیلی کمکم میکنید


ممنون پیشاپیش ...


و اما موضوعی که ذهنمو مشغول کرده :


این جمله رو در یک کتاب معتبر خوندم ، از مولوی :


خداوند میفرماید : گنجی نهان بودم ، دوست داشتم شناخته شوم ، بنابر این عالم را آفریدم تا شناخته شوم . هدف خلقت اظهار است .


اگه خدا بی نیازه ، این خودنمایی و اظهار خود چه معنی میده ؟


 


-----------------------------------------------------------


دوستان عزیزم :


بجز بخش عمومی پاسخ کامنت ها ، من تنها از طریق ایمیل میتونم پاسخگوی شما باشم ، پس اگر سوالی داشتید لطفا ایمیل خودتون رو هم برام بذارید .


ایمیل من : mahdiyeh_ag@yahoo.com


ممنونم


 

5 نظرات:

پوریا7 گفت...

راستشو بخوای بذار رک باشیم!!
من وقت ندارم همه ی مطالبت بخونم ولی از اونایی که خوندم از "زیبایی ریشه ها ... و حس باغچه"خیلی خوشم اومد چون خیلی حرف قشنگی بود و البته حرف خودم هم بود.
توام ذهنت عینه خودمونه ها!!از اون سوالاس که منم همیشه دارم!!
باید دید خدا بی نیاز از چیه؟؟شاید تنها به اظهار نیاز داره!!میخوای منم این سوالو بذارم تو وبم اونجا هم بچه ها نظر بدن؟؟

یاشار گفت...

فکر می کنم آخراش اینطوری بود:
با این حساب منطقیه که خدای این چنین انسان گونه  مثل خود انسان باشه و ویژگیها و خصایصی شبیه انسان داشته باشه. یعنی گاهی رحمان و رحیم باشه گاهی جبار و قهار،گاهی بسیار شکسته نفس باشه و گاهی بخواد اظهار وجود کنه و بر آثارش بنازه و مباهات کنه ، درست مثل خود انسان

یاشار گفت...

سلام امیدوارم خوب باشین
اول از همه: تو این مدت کوتاه فرصت نشده همه نوشته هاتونو بخونم،از اون تعدادی که خوندم یکی از نوشته های معاصرتون با عنوان «رضایت نامه» به دلم چسبیده اگه یه کمی دست رو سر و صورتش بکشین خیلی جالبه. اگه خودتون هم رو مطلب خاصی نظر دارین  معرفی کنین شاید ما هم پسندیدم. (البته کلی جسارت کردم و اینو گفتم)
اما بعد: این حسی که نسبت به نوشته هاتون و نوع بازتابی که آنها در پیش خوانندگانتون دارید یه حس طبیعیه که همه  نسبت به آثار خوشون دارن. حالا نمی خواد خدا رو هم شاهد بگیرین که او هم شیفته مخلوقات خودشه!!
در آخر: اگه به خدا نه به عنوان پدیده ای فوق طبیعی که قابل قیاس با هیچی نیست، بلکه به عنوان نتیجه تفکر انسان در مورد راز آفرینش و راهکاری برای پاسخگویی به ابهامات و معماهای این آفرینش نگاه کنیم، خدا هم خصایصی انسان گونه به خودش میگیره که در اشکال ابتدایی خود گاه می خندد و گاه گریه می کند، گاه می جنگد و گاه می ترسد و حتی گاه عاشق می شود ومیخواد اظهار وجودی هم بکنه یا در دوره های بعدی و با تکامل ذهنیت انسانی به بیان اصول پیچیده فلسفی و اخلاقی می پردازد. با این حساب منطقیه که خدایی این چ

سوتک من گفت...

اما فکر نکنم برای چاپ کردن در جاییی اجازه دهند!!

م... گفت...

سلام.
وبت فیلتر شده؟؟؟
من الان با ... اومدم اینجا؟
عجیبه...

هرگونه نسخه برداری تنها با اطلاع به نویسنده مجاز میباشد. با پشتیبانی Blogger.