Recent News

گریه ی اشک

۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

فقط دلم میخواد بنویسم ، چی ؟ نمیدونم . شاید ورای یه آدم تو آینه ، شاید هم ... تنها یک " ما هیچ ، ما نگاه " ساده ...


همین حالا ، ثانیه ای یه که گذشته . خط قبل مال زمانیه که چند ثانیه پیش بوده و دیگه نیست ، همه چیز هست و نیست ، انگار هیچ وقت وجود نداشته ...


برای یک عالم چرای بی جواب ، باید همیشه جوابگو باشی ، باید باشی ، باید باشی ، باید ، باید ، باید ... باید درک کنی ، باید بفهمی ، باید اون طور نگاه کنی که نگاه میکنند ... ذهن را چهار چوب بستی ، دل را چه میکنی !؟


چقدر آدم ها فریاد دارند ، چقدر حق دارند که پایمال شده ، چقدر گم اند ، جدا چه قدر گم ایم ، نه !؟


گاهی دلم فقط یه گوش مهربان غریبه میخواد ، که بچسبم و بگم و بگم و بگم و اون فقط مثل همه ی آشناها نگاه نکنه ، همین .


و گاهی بر عکس ، فقط دلم میخواد بشنوم ، صدای غریبه ای که از هر سمفونی ای بتونه زیباتر باشه ...


آخر آنچه میخواهم اینجا نمی یابم ، میان مردم آشنا ، میان هر چه نگاه و دستان تکراری است ، باید جایی ورای آن گشت ... شاید باید نیست شد تا یافت ، نمیدانم .


گاهی احساس میکنم احمقی تیزهوشم !


گاهی احساس میکنم نیستم ، آنچه از خود میبینم مه ای غبار آلود است که مرا در خود پنهان ساخته


گاهی احساس میکنم بیش از آنچه باید باشم هستم ...


ساز دلم را کوک کرده ام ، بی هیچ چون و چرا و اما و اگر ، سپردمش به نوای دهل ، گرچه آواز دهل از دور خوش است


اما دیگر رمقی برای " باقی ها " باقی نیست


...


اشک هم گاهی میگرید ، میدانستی ؟


من گریه اش را دیده ام .


آن هنگام که دستان اش تنها از پشت پنجره پیدا بود


مادرم را میگویم ، راستی او هم مثل همه  ٢ دست و ٢ پا و یک دل داشت ؟!


من گریه ی اشک را دیده ام


آن هنگام که در مقابل این همه نا حقی نتوانست ببارد !


آن هنگام که سه رنگ ها ،


این مردم بی رنگ را رنگی کردند ،


آن هنگام که فریاد رنگ شد و سبز به دنیا آمد


آن هنگام که دلم خون بود و نگاهم آبی ، دست هایم را کاشتم


مشت سبزم را سلاحم کردم،


و شاخه هایم را چتری نمودم


برای همه ی دل های خسته


همه ی راه های نرفته


و همه ی نگاه های خیره مانده


و همه ی دل های در انتظار


در انتظار واژه های ظاهر فریبی که رویای زندگی را با خود آوردند


و نه خود زندگی را


و در انتظار رسیدن آن همه خوشبختی موعود !


و او ، لبخند رعشه آورش را به مغزهای پیچیده نشان میدهد


و هوا را با کلام خجالت آورش آلوده !


سبز ها میمیرند


و او  همچنان کریهانه لبخند میزند


همان موقع بود ، که من گریه ی اشک را دیدم !


...


اما من


در خودم انقلاب میبینم


سلول هایم به جای حجم ، سطح پیدا کرده اند انگار


همه تن تو را میبینم


نوای سکوتم را به تو هدیه میکنم هر آن


میخواهم زمین باشم ، این جرم است ؟


کسی را ندیدم ، که دستش به آسمان رسیده باشد


اما قد زمین بلند است


این را همه میدانند !


...


و اما تو پدر


من پیر شدن دلت را نظاره گر بودم


حساب چوب خط سفید شدن موهایت را دارم


سیمایت یک چیز را به یادم می آورد : دنیا نامهربان است ، ولش کن !


ومن ، دنیا را ول کردم


و در عوض


تو را چسبیده ام!


جسمت را نمیدانم ، اما نگاهت دنیایی نیست


همین هم برای من نحیف ، کافی است .


راستی ؟


برایم تار هم میزنی ؟


                               ...

7 نظرات:

با بک گفت...

...

fogholade bud,fogholade ...

آیناز گفت...

اول اینکه دلم واست تنگ شده....!!

دوما مهدیه خیلی خوب مینویسی.فکر میکنم این طرز بیانت از یه حس عمیق و قوی ناشی میشه که داره طعم حقیقت رو بازگو میکنه....


به قول سیاوش:

کهنه نقاب زندگی تا شب رو صورتهای ماست....
گریه های پشت نقاب مثل همیشه بی صداس....

Fox گفت...

_ ستایش آنچه را که از دست داده ایم یاد آوری آن را شیرین جلوه می نمایاند.

linda گفت...

دلم گرفته از این آسمان ابر آلود
که بغض کرد و نبارید و غمگنانه، نشست

linda گفت...

منظورت رو از قانونی که توش به زن ها توهین میشه رو نفهمیدم!

فروشگاه فیلم AAP گفت...

سلام، عید فطرت مبارک، دمت هم گرم؛ به وبسایت ما هم سر بزنی خوشحال می شیم.
فروش انواع فیلم های DVD و  DIVX و سریال های خارجی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت
قیمت:
DVD  (هر فیلم) : 800 تومان
DIVX (هر فیلم) : 250 تومان
سریال (هر دی وی دی): 1000 تومان

آدمن جدید ترین سیستم کسب درآمد... گفت...

سلام، از وبلاگ خوبتون ممنون! غرض از مزاحمت، براتون یه پشنهاد دارم:
استخدام بازارياب به شرط آشنايي جزئي با رايانه و اينترنت
خلاصه اي از معرفي سايت:
1 - اگر بلديد با رايانه کار کنيد و آشنايي جزئي با اينترنت داريد مي توانيد به عنوان شغل اول به فعاليت در اين سايت بپردازيد.
2 - اين روش تفاوت فاحشي با روش کليکي دارد
3 - اگر وبسايت نداريد جاي نگراني نيست
4 - در واقع شما يک فروشگاه 24 ساعته باز مي کنيد که نيازي به حضور شما در فروشگاه نيست ولي فروشگاه کار خود را مي کند.
5- ما همواره و همه جا شما رو یاری می کنیم.
.::عضویت رایگان و آسان::.
.::------ قابل توجه مدیران سایت ها -------::.
آیا مایل هستید با ما تبادل لینک داشته باشید؟ ؟  ؟ ؟
لطفا برای تبادل لینک و بنر با ما در تماس باشید...
مژده ---------------- مژده
درج لینک شما در لینک باکس آدمن ولی نمایش در 2 سایت.(آدمن)
همین امروز لینک خود را ثبت کنید...

تا چند روز آینده روشی جدید رو در اختیار مدیران کافینت ها قرار خواهم داد که در عرض چند ماه به آرزوی خود برسند.

......:::::::: با ما در تمای باشید  ::::::::.......

هرگونه نسخه برداری تنها با اطلاع به نویسنده مجاز میباشد. با پشتیبانی Blogger.